2014. október 8., szerda

Almás piskóta

Még a nyáron kaptam egy csomó nyári almát, amit nem akartam kidobni. Egy részéből csináltam almás rétest, de azt annyira nem szeretem. Kaptam egy tippet, hogy dinszteljem meg, és irány a fagyasztó.  Mondom magamnak: mi az az almadinsztelés. Utánaolvastam, sokkal okosabb nem lettem, de azért halványan sejtettem, hogy mit jelent: Töltésre kész állapotba hozni. Így aztán nekiestem az almának, megpucoltam, lereszeltem nagy lyukú reszelőn, és be egy lábosba. Ízesítettem cukorral, fahéjjal, és gyakorlatilag megfőztem puhára, és kész. Dobozba, fagyasztóba.
Ebből lett az almás piskóta, ami nagyon nagyon finom lett!





Hozzávalók a piskótához:
6 ek. rétesliszt
6 ek. cukor
6 tojás
fél mk. szódabikarbóna
margarin
liszt

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét elkezdjük habosra verni. Én géppel csináltam, és az újonnan felfedezett Horváth Ilona-szakácskönyvemben is ezt javasolják. A vége felé apránként bele a cukor, majd a tojássárgája, azt is apránként. Majd leállítjuk a gépet, és a szódabikarbónás lisztet is apránként fakanállal beleforgatjuk. Nem volt itthon szódabikarbóna, és sütőporral helyettesítettem, tökéletes lett így is.Margarinnal kikenjük, kilisztezzük a tepsit, beleöntjük a tésztát, elsimítjuk.  200°C-ra előmelegített sütőben sütjük 15-20 percet, tűpróbát végzünk. Miután kivettük a tésztát a sütőből, pár percig szikkadni hagyjuk, majd enyhén lisztezett deszkára borítjuk, majd ha teljesen kihűlt, akkor szeletelhetjük. Én kettévágtam középen, és a fent említett dinsztelt almát kentem rá, majd a másik felét rá, pici porcukorral meghintettem (kicsi szűrővel könnyen elteríthető a cukor egyenletesen) És a végeredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése