2014. július 10., csütörtök

Rebarbara főzelék

Még régen, mikor kicsi voltam, anyu csinált párszor, és finom volt. Savanykás, édeskés, nyami. Most volt a szezonja, ezért most készítettem. Nem találtam receptet hozzá, se a könyveimben, se a nosalty.hu-n, így a következőképpen jártam el: Visszaemlékeztem, h milyen is volt akkor, és arra jutottam, hogy rántásos, tejfölösen, édeskésen jó lesz, olyan krumplifőzelék-szerűen, babérlevél nélkül. Ilyen lett, nem túl szép, de ugyanolyan lett az íze, mint anno. Csak hígabb, így mártásként kínáltam törtkrumpli és hús mellé.


Hozzávalók:
2-3 rebarbalevél-nyél
tejföl

méz

Elkészítés:
A rebarbara levelét lecsupaszítjuk, csak a nyele maradjon. Meghámozzuk, felkockázzuk. Kevés vízben főni tesszük. Figyeljünk, mert nagyon hamar megfő, ha már felforrt. Készítsünk világs rántást, hideg vízzel engedjük fel, majd szűrjük a már megfőtt rebarbarára. Ezután mézzel ízlés szerint ízesítsük, csipet sót tegyünk hozzá. Mikor eddig jutottam, megkóstoltam, és szálas volt a rebarbara, így szűrőn átpasszíroztam, hogy homogén legyen. Ezután pici tejfölt kevertem hozzá, és kész. Finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése