2014. június 13., péntek

Meggyes piskóta - nagyobb babák is ehetik

Már régóta vágytam rá, vettem meggyet, a kislányommal ketten kimagoztuk, és ez lett belőle:


Mire észbe kaptam, ennyi maradt, alig maradt lehetőségem lefotózni:


Hozzávalók:
6 db tojás
25 dkg margarin
25 dkg cukor (én ugyanennyi mézzel helyettesítettem)
17 dkg liszt
2 marék meggy

Elkészítés:
A margarint a cukorral és a tojássárgájával habosra keverjük. Én mézzel csináltam, na azt ne várd, hogy mézzel habos lesz, a végeredmény mégis jó állagú, finom süti. Összekeverem a kemény habbá vert tojásfehérjével és a liszttel, kivajazott, kilisztezett tepsibe teszem, a tetejére lisztbe forgatott magozott meggy, ízlés szerinti sűrűségben. A lisztezés azért kell, mert így felissza a nagyja levet, nem ázik el a tészta. Előmelegített sütőben kisütjük. Nekem a fogpiszkálópróba nem jön be, a sütőm nem tud kis lángon sütni, az alja ég, a teteje meg még majdnem ragad. Ekkor szoktam kivenni. De jó sütővel működhet ez a fajta próba. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése