2014. június 1., vasárnap

Rántott csirke zöldségkörettel

Volt még csirke a fagyasztóban, azt vettem ki. Most nem sütöttem, hanem rántottam, azt is szeretjük. A vastagát (combok, szárnyak, mell - kifiléztem, de nem muszáj) rántottam ki, a vékonya ment a húslevesbe.  Így nyáron nagyon igénylem a zöldségeket, ezért sült krumpli helyett zöldségköretet készítettem. Sütve ízletesebb, mint párolva, szerintem.


Hozzávalók
Rántott húshoz
1 rántani való csirke vastag részei
tojás
liszt
zsemlemorzsa


Körethez
Francia zöldségkeverék
1 fej hagyma
vegeta, vagy egyéb fűszerkeverék+só
olaj

Elkészítés
A csirkét felbontjuk, a vastag részeket besózzuk, panírozzuk (liszt, tojás, zsemlemorzsa). Én a biztonság kedvéért a csontig beszúrtam őket, hogy biztos jól átsüljenek, nem szeretem, ha a csontnál véres.
A lényeg, hogy lefedve érdemes sütni (én olajsütőt használok), jóóóóó sokáig, annyira, hogy már majdnem túlságosan barna legyen a panír rajta. Én most úgy jártam, hogy nem sült át teljesen, így újra bedobtam az olajsütőbe, így már jó lett.
A köretet úgy szoktam, hogy a Lidl-ben veszek francia zöldségkeveréket fagyasztva (máshol is vettem már, de nem volt olyan jó), egy mélytányérnyit kimikrózok, egy fej hagymát félbe, negyedbe, majd a negyedeket félbe vágom keresztben, és szétszedem. Ezután megfűszerezem, majd pici olajat melegítem, rádobom a keveréket, és lefedve megsütöm. Sűrűn kevergetem, nehogy leragadjon.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése