2014. április 25., péntek

Egy félig sikerült krémes sütemény

Húsvétkor kaptam a 89 éves nagymamámtól egy általa krémesnek nevezett lapot, kettévágva. Gondoltam, meg töltöm azzal, amivel ő szokta, csak én vaníliásan csinálom. Könnyű a krém receptje, margarin cukorral habosra kikavarva, pudinggal összekeverve. Kikérdeztem töviről hegyire az arányokat illetően, gondoltam egy fél adag elég lesz.

Megfőztem a vaníliapudingot fél liter tejből (ez az egész adaghoz van, de gondoltam a másik felét a férjem megeszi), és elkezdtem a felét a robotgéppel lassan kavartatni, hogy hűltebb legyen, és a margarin ne olvadjon meg, ha hozzákeverem. Aztán a margarinadag felét porcukorral elkezdtem kikavarni (itt az utasítás, mikor kérdeztem, hogy mennyi: "Hát, kislyányom, úgy találomra, amennyire édesen szeretitek..." Annyira bírom a nagymamámat! :)) Nem kavartam sokáig, mondom a gép majd összekutyulja rendesen. (Hiába, amire van gépem, azt azzal csináltatom, lusta vagyok!) Hááát, eleinte aggódtam, hogy mi lesz ebből, az összes cukros margarin a keverőrész belsejébe vándorolt, aztán egy idő után csak kijjebb jött. Mikor úgy láttam, hogy lassan jó lesz az állag, akkor megkóstoltam. Itt jött a meglepetés!!!! Nagyon nagyon nagyon margarinos volt. Na akkor nem volt mit tenni, bele a puding másik fele is. Kész lett a krém, mondhatom nagyon nagyon finom lett, és tökéletes állagú!!!

Akkor kenjük rá a lapra! Borzalom, túl sok a krém! Vastag lesz! Agyaltam gyorsan, mit tudnék vele kezdeni. Hirtelen nem jutott semmi az eszembe, így hát, gondoltam, egy életem, egy halálom, rákenem az egészet! Rá a teteje, és kész! Gondolkodtam, hogy fel kéne dobni valahogy a tetejét, de aztán nem volt már rá energiám. Be a hűtőbe, hogy a margarin ne olvadjon el benne.

Másnap nézem (a művelet este történt), kóstolnám, a felső lap teljesen száraz, porlik, törik, de nem kemény! Azóta is azon agyalok, hogy lehetett volna megmenteni, hogy ne száradjon ki. Nektek van ötletetek?

Ja és a tökéletes állagú és ízű, ám vastagon krémes, száraz tetejű süti, íme:



És a recept:

Tésztalap: 
Kikérdezem a nagymamámat, és hozom.

Krém:
25 dkg margarin
kb 200 g porcukor (ízlés szerint több vagy kevesebb, de így eléggé édes)
1 cs. pudingpor, ízlés szerint
3-4 kanál cukor, ízlés szerint
0,5 l tej
A pudingot úgy érdemes főzni, hogy pici tejjel a szárazanyagot csomómentesre keverjük, és amikor a többi tej felforrt, akkor hozzákeverjük, és kevergetve főzzük egy kicsit. Mint írtam, bedobtam a pudingot hűlni a lassan járó robotgépbe, addig gyorsan a margarint a porcukorral úgy, ahogy összekevertem, majd ez is ment bele a robotgépbe, míg jóóó krémes nem lett. Van a cukrászoknak olyan hosszú késszerű alkalmatosságuk, amivel jól lehet a krémeket a lapra rákenni, én is ilyet használok, az I*KEA-ban vettem, egy tortalapáttal együtt volt csomagban (nem biztos, hogy ez a neve, ezekben nem vagyok otthon.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése