2014. április 28., hétfő

Katasztrófa a konyhában




A húsvét elmúltával maradt egy csomó eléggé sós főtt sonkám. Nem akartam kidobni, de már eléggé untuk mindketten, ezért kerestem valami használhatónak tűnő ötletet. Találtam a Nosalty-n egy csőben sült krumplis sonkás receptet. Sose sütöttem még csőben sült cuccot, de az eddigi olvasmányaim alapján valami egymásra halmozott, tojásos keverékkel leöntött, és kisütött kajára gondoltam, így gondoltam ez jó lehet, és ízletes. Mivel a sonka elég sós volt, azt gondoltam sót nem teszek bele. Terv alapján a szőlőmagolajat cseréltem sima olajra. Mivel azt írta a recept, hogy nem kell fűszerezni a szőlőmagolaj elegendő ízt ad, ezért a szószt megborsoztam frissen őrölt borssal (Mondtam már, hogy nagyon szeretem a frissen őrölt bors ízét és illatát?) Azt írta a recept, hogy tojássárgát és tejfölt kell összekeverni. Gondoltam, a tojás akkor is megnő, ha benne van a fehérje is, nem akartam újra azon agyalni, hogy mit kezdjek megint a tojásfehérjével.

A krumplit szépen megfőztem, azzal nem volt gond, a sonkát feldaraboltam, az is ment, összekutyultam a szmötyit, jénaiba halmoztam a darabosat, ráöntöttem annyi szmötyit, hogy a tetején még legyen egy vékony réteg, illetve belefolyjon a résekbe. Így összesen 6 tojás ment bele. Sütöttem egy csomó ideig, sokkal többet, mint amennyit előírtak, elég sok lett, illetve úgy láttam, a tojás még nem sült meg. Akkor állítottam le a sütést, amikor már úgy láttam, hogy a tojás megkeményedett teljesen.

Izgultam, hogy milyen lett, kiszedtem a sütőből, kiszedtem a tányéromra egy jó adagot, és mit látok:

HOVÁ TŰNT AZ A RENGETEG TOJÁS?

Kinézetre jó lett volna, viszont az alján ott figyelt egy csomó tojásszínű, húsleves híg zsíros lé! Aminek semmi íze! Ráadásul a sonka még sósabb lett, mint volt!

Íme a lé, amiről beszéltem:



Van ötletetek, hogy mit hibáztam el? Írjátok meg hozzászólásban!

Ja és az eredeti recept itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése