2014. április 21., hétfő

Receptgyűjtemények, amiket használok 1. - Szakácskönyvek, egyéb könyvek

A húsvétot nem töltöttük itthon, így nem is főztem, ételt is kaptunk, így holnap sem főzök. Ezért a következő bejegyzések a receptgyűjteményekre összpontosulnak. Elsőként a könyv típusúakról írok.

Mikor elkezdtem főzni tanulni, akkor az otthon fellelhető legjobbnak tűnő szakácskönyvet kezdtem olvasgatni, használni. Ez A könyv Pelle Józsefné: Minerva nagy szakácskönyv volt. Ebben házias receptek találhatók, mindenféle ételtípusra kitér, egyszerűek a leírások, és ami fontos, hogy Olyan nagyon nagyon kezdők részére is vannak benne okosságok, mint én. Pl. le van írva, mi az a rántás, habarás, hogy kell csinálni ... stb. Mindezt nagyon nagyon egyszerű szöveggel teszi, mindenki számára érthető módon.


Valahogy mindig az volt az érzésem, hogy kellene valami olyan szakácskönyv, amiben az alapdolgok jó alaposan, részletesen le vannak írva, hogy az ember megtanulhassa, aztán tökélyre fejlessze az egyes recepteket. Néha a keresgélés, receptolvasás közben olyan érzésem volt, hogy jobban járnék, ha elmennék főzőtanfolyamra. Egy időben nézegettem is, de olyan alaprecepteket tanítót nem találtam, vagy csak nagyon nagyon drágán (azt hiszem, ezek a főzőiskolák nem az én zsebemnek készültek). Aztán rátaláltam az általam eddig olvasott legjobb szakácskönyvre, ami valójában vendéglátós tankönyv:
Pető Gyula: Ételkészítési ismeretek.
 Ebben a könyvben minden úgy van leírva, ahogyan az éttermekben készítik, konyhai felszerelések, praktikák leírásával. Arra kell odafigyelni, hogy a mennyiségek 10 személyre szólnak, ha kevesebbet akarunk készíteni, arányosan kevesebb hozzávaló kell. Benne vannak az alap receptek, amiket az éttermekben ehetünk, az összes praktikával együtt. A különböző húsok előkészítési, elkészítési módjai pontos leírásokkal, folyamatábrákkal, az egyes receptek előtt az elkészítéshez szükséges előismeretek jelölésével.Na szóval, ez egy tuti könyv!

Nem receptkönyv, de szerintem nagyon hasznos: Marianne Lumb: Konyhai késtechnikák. A főzésben az egyik kedvenc részem a zöldségek, gyümölcsök aprítása. Ennek a műveletnek a tökélyre fejlesztéséhez nagyon hasznos a fent említett könyv. Leírja az egyes késtípusokat, azt, hogy melyiket mire használjuk. Aztán végigmegy az egyes alapanyagtípusokon: leírja a zöldségfélék, gyümölcsök, a különböző húsok, halféleségek ... stb előkészítési, darabolási módjait, és azt, hogy milyen kést érdemes hozzá használni. Mindezt rengeteg fotóval, jól érthető módon, részletesen, könnyeden! Nagyon jól használható könyv. Már csak gyakorolni kell a benne foglaltakat!

Ti milyen szakácskönyveket használtok? Egyáltalán használtok szakácskönyveket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése