2014. május 14., szerda

Dagasztásmentes, sütőben sült kenyér - bögrés

Egy ideje olvasom Ökoanyu Réka blogját időrendbe, és ott találtam az eredetileg Vrábel Krisztina által közzétett receptet. Eddig kétszer készítettem, jelenleg a tegnapit fogyasztjuk, és még finom. Nem száraz, nem morzsolódik, a tésztája ruganyos, a héja ropogós! A lisztet lehet variálni, magvakat beletenni, ízlés szerint.


Hozzávalók
2,5 dl-es bögre
3 bögre BL-80-as liszt (én rozsos lisztet használtam, előre kutyult pékmestereset, de ki fogom próbálni az 1:2, ill. a 2:1 arányú rozs- : búzaliszt keveréket is)
1,5 bögre víz 
1,5 tk só
kevesebb, mint fél tk szárított élesztő

Elkészítés
A szárazanyagot összekutyuljuk, hozzáadjuk a vizet, összekeverjük. Jó nyúlós masszát kapunk, nem gyúrható az állaga. 12 órát kell pihentetni, nekem van kelesztőtálam abban szoktam. Este összekészíti az ember, másnap meg kisüti. A pihentetés után párszor jól lisztezett felületen összehajtogatjuk. Körültekintően kell lisztezni, mert nagyon ragad a tészta. Hajtogatás után a tetejét is lisztezzük, letakarva pihentetjük még fél órát. Míg pihen a tészta, egy tűzálló fedeles tálat melegítünk 250 fokra hevített sütőben. Én erre egy jénait használok.
Pihentetés után a forró tálba tesszük a tésztát, majd lefedjük. Fél óra sütés után a fedelét levesszük, a lángot 180 fokra visszavesszük, és még 25-30 percet sütjük kifedve. Én rácson Hűtöm, konyharuhába csavarva. Eddigi két próbálkozásom során mindkétszer felrepedt a teteje, legközelebb bevágom sütés előtt, hátha szebb lesz a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése