2014. május 9., péntek

Tejbegríz mézzel készítve

A férjem szereti vacsorára a tejbegrízt, a kislányunk meg mindig azt enné amit mi, így igyekszem úgy főzni, hogy egy 15 hós is ehessen belőle. Így egyre több mindent cukor helyett mézzel készítek, mint ezt a gyors finomságot is.


Nem tudtam, hogy hogyan, milyen arányban helyettesítsem a cukrot mézzel, most 1-1 arányt próbáltam, a férjem szerint nem lett se édesebb, se kevésbé édes, mint ugyanannyi cukorral.

Hozzávalók két adaghoz:
1 l tej
80 g búzadara (az eredeti recept többet ír, de nem szeretem, ha a tejbegríz olyan, mint a beton. Hideg állapotban így is szilárd lesz.)
100 gr méz

Elkészítés:
Felforraljuk a tejet. Fontos, hogy forrjon, én volt m,ár hogy csak gyöngyözésig hevítettem, de úgy nem nagyon akart besűrűsödni. Óvatosan belekeverjük a darát. Folyamatosan kevergessük, lassan öntsük, hogy ne csomósodjon. Utána bele a mézet, majd folyamatosan kevergessük, míg be nem sűrűsödik. Én ezzel mindig bajban vagyok, hogy mi az a pont, amikor már elég sűrű, fogalmam sincs, hogy kell azt az állagot leírni: olyan, hogy egyre nehezebb keverni, de azért még elég folyékony. Ezek a sűrűsítendő ételek, úgy vettem észre, hogy olyanok, hogy forrón hígabbak, mint hidegen. Kiöntjük tányérba, megvárjuk, míg ehető nem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése