2014. május 26., hétfő

Fasírtgolyók zöldborsófőzelékkel

Valamiért néha nagyon megkívánom a zöldborsófőzeléket. Ez most is így volt. A fasírtból meg a prézli nélkülit szeretem, de még nem csináltam így sose. Most leteszteltem ezt a fajtát is. Egész jó lett, bár a fasírt túl száraz, a főzelék meg csirizes.







Hozzávalók
Fasirthoz
darált hús
száraz kenyér
tojás

bors
őrölt paprika
fokhagyma

Borsófőzelékhez
fagyott, vagy konzerv zöldborsó

cukor
liszt
olaj

Elkészítés:
Fasírt
A darált húst jól kinyomott kenyérrel, sóval, borssal, zúzott fokhagymával, őrölt paprikával és tojással össze kell keverni, majd kicsi golyókat formázni, és bő olajban kisütni.

Zöldborsófőzelék
A borsót kevés vízzel fel kell tenni főni. A vizet úgy kell adagolni, hogy ízlés szerinti mennyiségben tartalmazzon majd a végén borsót. Én nem szeretem, ha sok a borsó, szeretem, ha folyadék is van a főzelékben, így picit több vizet tettem bele. Mikor már majdnem megfőtt, akkor viszonylag sok világos rántást készítünk, felengedjük hideg vízzel, csomómentesre keverjük. Ha ez nem jön össze teljesen, akkor egy szűrőn is átengedhetjük, de ne passzírozzuk, mert a sűrűbb rész visszacsomósodik a főzelékben. Ezután jól ki kell főzni, hogy a liszt ne ülepedjen le az aljára. És kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése