2014. május 17., szombat

Gyrostál otthon

Szeretjük a gyrost. De drága! Viszont egy kis idő- és energiabefektetéssel finomat lehet otthon is enni, sokkal olcsóbban!



A recept nagyon egyszerű! egy csomó zöldséget összedarabolunk, pácolt húst sütünk, és az egészet egy kis fokhagymás uborkás tejföllel nyakon öntjük!

Hozzávalók:
0,5 kg bármilyen hús (most sertésből csináltam, de szárnyasból is nagyon finom)
káposzta (vörösből az igazi, de a sima is jó)
paradicsom
uborka
hagyma (lila a jobb, de a vöröshagyma is jó)
tejföl
fokhagyma
gyros pác, vagy fűszerek ízlés szerint
kaporlevél, aki szereti 
burgonya

Elkészítés:
A húst vékony darabokra szeleteljük, bepácoljuk a gyros páccal, a zacskón leírt módon, vagy fűszerezzük, olajjal leöntjük, és állni hagyjuk.  Én most egy olyan fűszerkeveréket használtam, amit anyutól kaptam. Kicsi durva szemű volt, aprítottam robotgépben, plusz fokhagymaport adtam hozzá.  Ebből a pácból még maradt, így azt félretettem egy következő adaghoz. Közben a zöldségeket szép vékony szeletekre vágjuk. A húst kisütjük. Én serpenyőben szoktam, mindkét oldalát, finom pörkanyag keletkezik, amit vétek lenne kidobni. Mosogatás nélkül ebben szoktam rántottát készíteni, nagyon finom tud lenni. (lásd a következő posztot).

A szósz a lelke szerintem ennek a gyrosnak: tejfölbe (fél literből csinálom általában) teszek néhány gerezd fokhagymát, amit fokhagymanyomón áttörök. Vigyázni kell, mert sokkal csípősebb lesz pici állás után, mint amilyen frissen készítve, kevés fokhagyma kell bele. apró kockákra vágott uborkát keverek bele. Lehet kaprot is beletenni, de mi azt nem szeretjük.

A tál összeállítása:
Krumplit sütök, rá a hús, a zöldségek, a tejfölös szószt ráöntöm, és kész! Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése