2014. május 23., péntek

Madártej

A férjem nagy kedvence a madártej, legutóbb a névnapjára készítettem. Egyszerre sokat csinálok, mert hamar elfogy, nagyon finom. Ezt a receptet már nagyon jól el tudom készíteni, sokat gyakoroltam. :)


Hozzávalók 2 literhez
2 l tej
16 tojás
20 ek porcukor
3-4 vaníliás cukor
cukor a habhoz ízlés szerint

Elkészítés
Széles lábosban felforraljuk a tejet 8 ek porcukorral, és a vaníliás cukorral. Szétválasztjuk a tojásokat. Én két robotgépet szoktam használni madártejkészítéskor. Az állóval verem a tojásfehérjét, így szétválasztáskor egyből ennek a táljába teszem. Ízlés szerint megcukrozhatjuk a fehérjét, de anélkül is finom, ki hogy szereti. A robotgépet beindítom, ekkora mennyiséghez kell egy kis idő, mire jó kemény lesz. Ne sajnáljuk az időt rá, akkor a legjobb, ha jó kemény a hab. Közben a tojássárgájához hozzáadom a 12 kanál porcukrot, és kézi robotgéppel habosra keverem. Fakanállal, vagy kézi habverővel is lehet, de így sokkal habosabb, lágyabb lesz, és a végeredmény is jobb. A felvert tojássárgáját félretesszük, jöhet a hab kifőzése, ha már felforrt a tej. Igazság szerint nem szoktam hagyni nagyon felforrni, csak éppen a kis buborékok kezdenek megjelenni. Ekkor leveszem a lángot kicsire, és benedvesítek tejjel egy kanalat, és elkezdem kiszaggatni a habot. Minden szaggatás előtt nedvesítek, és egyszerre nem teszek bele 3-4-nél többet. Az eredeti recept azt írja, hogy 3 percig kell főzni, de az nagyon sok, olyan szíjas lesz a hab, h megenni, na azt nem lehet. Így fejlesztettem rajta kicsit. Annyit csinálok, hogy mire kiszaggatom a 4 habgaluskát a tejbe, addig az eleje már fordítható. Megfordítom őket, 1-2 másodperc, és már jönnek is ki. Ezért is nem szoktam hablapátozni, meg ilyenek, hanem úgy, ahogy van, kanállal kikapkodom a habgaluskákat egy tálba. Abba szoktam, amelyikben majd a lé is lesz. Ezt folytatom addig, míg elegendő galuskám nem lesz. Nem szoktam az egész habot kiszaggatni, mert elég kevesebb is. Miután végeztem, a galuskák alá folyt tejet visszaöntöm a többi tejhez, és szépen lassan, sűrű kevergetés mellett beleöntöm a tojássárgáját. Aztán elkezdem kevergetni, és itt lehet elrontani. Nagyon nagyon oda kell figyelni, mert nagyon könnyű túlfőzni és akkor kicsapódik a fehérje és túrós lesz. Az íze ugyanolyan finom, csak hát az állaga lesz olyan, mint a felvizezett túró. Szóval: addig kell kevergetni, míg enyhén el nem kezd sűrűsödni, míg érzi az ember, hogy az edény fala vékony rétegben csúszós, krémes lesz keverés közben. Azonnal elzárni, még kicsit kevergetni, és kész. Én egyből öntöm is bele a tálba (kettőbe megy bele). Én úgy szoktam, hogy az edénynek azon a részén öntöm bele, ahol kevesebb hab van, nem szeretem a habot nyakon önteni, de persze ez csak rigolya. Forrón még nagyon folyós, de lehűlve már szép sűrű, hűtőhidegen meg már majdnem híg puding állagú.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése