2014. május 2., péntek

Rántott hús, ahogy én készítem

Ez az étel minden magyar háztartásban alap vasárnapi ebédnek számít, így én is elég sokszor készítem.


Az alapreceptet minimálisan felturbóztam, így sokkal finomabb, nem olyan unalmas.

Hozzávalók:
8-10 szelet hús (én a szárnyasokat szeretem, abból készítem)
2-3 db tojás
zsemlemorzsa

bors
fokhagymapor
olaj

A hússzeleteket kiklopfoljuk (potyoljuk), sózzuk, borsozzuk, fokhagymaporral szórjuk mindkét oldalát. Ezután panírozzuk: a szeletek mindkét oldalát beleforgatjuk először lisztbe. Én korábban kézzel csináltam a panírozást, de egy ideje áttértem a villára, így tiszta marad a kezem. A lisztet le kell rázogatni kicsit, mert ha sok a liszt, nem tapad a tojás rá. A lisztezés után felvert, sózott tpjás következik, mindkét oldalon, majd a zsemlemorzsa, ismét mindkét oldalon. Ezután forró olajban kell kisütni. Én olajsütőt használok, de lehet serpenyőben is. Ez utóbbinál a vége felé habosodik az olaj, de állítólag ha beletesz az ember egy picike szódabikarbónát, a hab elillan. Ezt még nem próbáltam. Ha ti kipróbáltátok, írjátok meg, bevált-e!

Az olajsütőből az olajat kihűlés után leszűröm, és mehet bele a krumpli sülni!

Köretnek lehet rizset, sült krumplit, tört krumplit adni, én szeretem a sült zöldségeket is pici Vegetával leszórva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése