2014. május 8., csütörtök

Sütőzacskóban sült csirke petrezselymes krumplival

Pár nap kényszerpihenő után azon gondolkodtam, mit is vegyek ki a fagyasztóból. Aztán a csirkére esett a választás. Egy kis sült csirkére vágytam, de normális adagra, így két pipi jött ki a fagyasztóból.



Felengedés után bontottam, a vastag részeket (combok, szárnyak, melle) használtam fel, a véknyát holnap paprikás csirkének megcsinálom, mert már nem mehet vissza a nyers hús a fagyasztóba. De paprikás csirkeként már igen! :D (nokedlivel nagyon fincsi!) Valahogy a bontáskor úgy ment a késem, hogy a végén a mellek filézve kerültek a zacskóba.

Hozzávalók:
A sülthöz:
2 db gyenge csirke combjai, melle, szárnya

bors
fokhagymapor
gyömbérpor

A körethez:
1 kg újkrumpli
1 csokor petrezselyemzöld
olaj

Elkészítés:
A húst bedörzsöljük mindenhol sóval. (Én főzéshez a kősót szeretem, mert karakteresebb az íze, nekem a tengeri só olyan jellegtelen, azt csak sószóróba teszek, mert könnyebben kijön belőle.) Ezután mehetnek a fűszerek. Frissen őrölt bors, fokhagymapor, gyömbérpor. A gyömbérporral óvatosan, mert nagyon könnyű túlgyömbérezni, nekem ma majdnem sikerült! Azt nem tudom, hogy lehetne jól adagolni, van-e erre segédeszköz, mert így kézzel nehéz egyenletesen eloszlatni, annyira finom por. Persze van egy megoldás: friss gyömbér! :D Még nem mertem kipróbálni, de ami késik, nem múlik.

A sütőzacskókba (kettő kellett) elrendeztem fél-fél fej nagyobb hagymát, rá a húsokat, erre olajat, zacskó bezár, tűvel megszurkál. Már a sütőzacskót. Előmelegített sütőbe tesszük, és addig sütjük, míg már jóféle sült csirke illata nem lesz. Még ráhúzunk úgy 5-6 percet. Ezután kinyitjuk a zacsit, feljebb a lángot, és még sütjük picit, hogy megkapja a tetejét. Csak óvatosan, nehogy kiszáradjon!

A körethez az újkrumpliról lekapirgáljuk a vékony héjat. szerintem az újkrumplit vétek rendesen hámozni, a legjobb rész az a rózsaszínes, héj alatti! Sós vízben megfőzzük. Olajban megfonnyasztunk egy csomó apróra vágott petrezselymet. Mi az a megfonnyasztás? Hmm, én se tudtam, míg nem éreztem meg a hamisítatlan petrezselymes krumpli illatot. Akkor jó a petrezselyem, ha elveszti az élén, haloványzöld színét, és átmegy egy sötét, majdnem feketébe. A meleg főtt krumplira öntjük ezt a cuccot, és a rázogatva összeforgatjuk.

Lehet enni! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése